O projekcie
Korzyści z Lekcji:Enter dla szkoły
- większe szanse na pozyskanie grantu „Aktywna Tablica”;
- spełnienie wielu warunków dotyczących realizacji grantu „Aktywna Tablica”
- wypełnienie części obowiązków związanych z nadzorem pedagogicznym;
- dostosowanie nauczania do potrzeb współczesnego ucznia poprzez przygotowanie nauczycieli do efektywnego korzystania z TIK w procesie nauczania – uczenia się jak i w czynnościach administracyjnych.
„Bardzo się cieszę, że miałam możliwość udziału w tym szkoleniu. Wiele się nauczyłam, o wielu rzeczach wcześniej nie wiedziałam, a wiele z zagadnień poznanych i omawianych na szkoleniu wykorzystuje już z powodzeniem w pracy. Klasy, w których uczę są bardzo zadowolone z nowych narzędzi wprowadzonych na zajęciach, chętnie wykonują zadania w LearningApps, Kahoot, quizizz itp. (…) Po tym kursie zmieniłam swoje nastawienie do technologii, będę dalej rozwijać się w tym kierunku i z pewnością wezmę jeszcze udział w jakichś szkoleniach.”
Korzyści z „Lekcji:Enter” dla nauczycieli
” Zaangażowanie naszego trenera pomogło mi wzmocnić wiarę w moje umiejętności oraz wzmocniło chęć modyfikowania dotychczasowej pracy poprzez wykorzystanie narzędzi TIK na lekcjach. Widzę już teraz pozytywne zmiany w pracy z moimi uczniami i mam zamiar kontynuować pracę z nimi w ten sposób. Udział w projekcie Lekcja:Enter” wzmocnił moje przekonanie, które do tej pory wynikało bardziej z instynktu niż doświadczenia, że realizujemy edukację w szkole, nie ucząc dzieci samodzielności, samodyscypliny i odpowiedzialności za własną pracę. Doświadczyłam również tego, że zaangażowanie uczniów wzrasta wprost proporcjonalnie do kreatywności uczniów, o ile im na nią pozwolimy. Dziękuję.”
Przykładowe prace nauczycieli:
p. Emilia Szapował, lekcja „O wielkiej sile miłości – Orfeusz i Rurydyka”.
https://view.genial.ly/5e9f01f2873c640dabec4da9/presentation-w-swiecie-mitow
- Nowe podejście do: nauczania polegające na zastosowanie TIK jako środka dydaktycznego:
- cykl Kolba;
- aktywizacja ucznia;
- szybkie zbieranie informacji zwrotnej w tym ocenianie;
- dostęp do bogatych zasobów cyfrowych (uzupełnianych i dostosowanych do bieżącej sytuacji np. Covid i sytuacja na Ukrainie;
- nauczyciele z „odtwórców” stają się twórcami materiałów i procesu dydaktycznego – tworzenie własnych materiałów.
2. Wykorzystania TIK do oszczędzenia czasu na „papierologię”
3. Dostosowanie programu szkolenia do potrzeb uczestników
p. Lucyna Głodowska, lekcja „Obieg wody w przyrodzie”
https://docs.google.com/presentation/d/1VLQT6GpGH_-Uh6sUrWSFK6Rdb5WHhzNMEM5g5oLrYn0/edit?usp=sharing
Jak oceniają nas uczestnicy szkoleń?
Projekt wymaga większego, niż przy innych szkoleniach, zaangażowania uczestników, zatem jak jesteśmy oceniani?
- kontakt z organizatorami (skala 1-5) średnia ocena – 4,82
- ogólna ocena całość szkoleń przeprowadzonych w projekcie “Lekcja:Enter” – bardzo dobrze – 63,2%, dobrze – 29,8% – razem 93% – to zasługa naszych pracowników, trenerów, programu szkoleń i materiałów szkoleniowych.
- ocena, ile z umiejętności, zdobytych podczas szkoleń uczestnik potrafi zastosować samodzielnie ? – 85,9% (wszystko 26,9%, prawie wszystko– 59,0%)
- chęć uczestniczenia jeszcze kiedyś w szkoleniu na podobny temat? – 78,2% (zdecydowanie tak 25,5%, raczej tak – 52,7%)
- czy cykl szkoleń jest godny polecenia innym osobom? 88,1% (zdecydowanie tak 48,5%, raczej tak – 39,6%) – średnia dla całej „Lekcji:Enter” wynosi 84% a w badaniach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 83%